Welke uitbreidingen voorziet het AZ Sint-Maria in de toekomst

Het AZ Sint-Maria streeft voortdurend naar een betere dienst- en zorgverlening. Het Halse ziekenhuis maakt daarom de overstap naar het elektronisch patiëntendossier. De meest recente gegevens van een patiënt worden daardoor beschikbaar voor elke behandelende zorgverlener, ongeacht het ziekenhuis of zorginstelling waar hij werkt.

De uitrol van deze vernieuwde aanpak gebeurt in het AZ Sint-Maria in verschillende fasen.

1. Afspraken maken

In een eerste fase activeren we de afsprakenmodule voor al jouw afspraken met onze artsen en diensten. Op een kalender zie je meteen wanneer er vrije afspraakmomenten zijn in het AZ Sint-Maria. Met een paar klikken bevestig je jouw consulatie en klaar is de afspraak!

Lees ook:  Hoe kan ik een afspraak maken in het AZ Sint-Maria

2. Jouw maaltijdvoorkeuren

Ook je maaltijdvoorkeuren kan je digitaal doorspelen. Volg je een specifiek dieet? Ben je vegetariër? Of ben je allergisch voor bepaalde ingrediënten?

Geen probleem. Onze chef-koks houden hier graag rekening mee.

Lees ook: AZ Sint-Maria laat patiënten zelf hun maaltijdkeuze maken via app

3. Inzage in jouw patiëntendossier

Op termijn zal je via deze app ook jouw medische verslagen, labo-en pathologierapporten, elektrocardiogrammen kunnen raadplegen of jouw medische beelden (radiografie, MRI, …) kunnen bekijken.

Heel wat laboratoriumrapporten, covidtest-resultaten en MRI-resultaten vind je trouwens nu al terug in deze app. Klik hiervoor in de applicatie in het menu op ‘Externe bronnen’.

De patiënt als partner

Met Myneuzhealth krijg je dus op termijn vlot toegang tot jouw persoonlijk patiëntendossier. Op die manier word je actiever betrokken bij jouw behandeling en word je ook beter geïnformeerd.

Meer weten?